przeżyjmy to jeszcze raz!
Innovation Camp by STARTER 2022
rozciąganie wyobraźni, proces projektowy z Design Thinking i wizyty studyjne u partnerów biznesowych
Uczestnicy i uczestniczki obozu przez pięć dni rozciągali swoje wyobraźnie, stopniowo i metodycznie zagłębiając się w kreatywności oraz pogłębiając wiedzę na temat procesu projektowania rozwiązań.
Tylko na tym obozie choreg, młaka i wychuchol przeobraziły się odpowiednio w najwyższe zgromadzenie rady sześciu starców w feudalnej Islandii, kamienną postać z bajki – Makę – z mokrą kulką w łapkach oraz w obrotowy przyrząd kuchenny złożony z kilku chochel. Tylko tutaj pojawił się człowiek z kartonu, tylko tu powstawały świetne propozycje produktów i usług dla różnych grup odbiorców według metody Design Thinking, którą uczestnikom i uczestniczkom przedstawiły ekspertki: Agata Ciesielska ze Strefy Startup PPNT i Iga Kopeć z Business Thinking Iga Kopeć.
To wszystko i jeszcze dużo, dużo więcej (łącznie z szyciem maskotki obozowej czy wizytami studyjnymi) miało przygotować naszą młodzież do stworzenia innowacji, czyli rozwiązań wyzwań biznesowych przekazanych przez partnerów obozu (Intel, InvestGDA i Gdański Ogród Zoologiczny, Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku) podczas innovatonu zaprojektowanego przez Agnieszkę Płoskę – ekspertkę w zakresie tworzenia oraz finansowania projektów biznesowych.



























innovaton – maraton projektowania innowacji
Na podstawie listy mocnych stron, zainteresowań i decyzji uczestniczek i uczestników oraz wylosowanych wyzwań biznesowych powstało 5 interdyscyplinarnych zespołów projektowych: ANALITYCY INTELA, PRIMERO CINCO, LIBRA, BRAK_POMYSŁU, CHOREG. Każdy zespół wylosował jedno wyzwanie biznesowe, którego rozwiązanie opracowywał podczas dwudniowego innovatonu – maratonu projektowania rozwiązań (=innowacji).
Lista wyzwań biznesowych dla poszczególnych zespołów kształtowała się następująco:
01
WYZWANIE OD INTELA:
Jak zachęcić ludzi do bycia bardziej eko i wykorzystać potencjał branży IT, sztucznej inteligencji, automatów i robotów? – zespół ANALITYCY INTELA
02
WYZWANIE OD INVESTGDA ORAZ GDAŃSKIEGO OGRODU ZOOLOGICZNEGO:
Po co nam dzisiaj zoo? – zespół PRIMERO CINCO
03
WYZWANIE OD INVESTGDA ORAZ GDAŃSKIEGO OGRODU ZOOLOGICZNEGO:
Jak można byłoby poszerzyć i uatrakcyjnić wizytę w ogrodzie dla młodych odwiedzających, by oferta spełniała ich oczekiwania i potrzeby adekwatne do zróżnicowanego wieku oraz była dostępna niezależnie od pory roku? – zespół LIBRA
04
WYZWANIE OD INVESTGDA ORAZ GDAŃSKIEGO OGRODU ZOOLOGICZNEGO:
W jaki sposób zaprojektować dostępność cyfrową dla odwiedzających ZOO (doświadczenie użytkownika XXI wieku)? – zespół BRAK_POMYSŁU
05
WYZWANIE OD ZAKŁADU UTYLIZACYJNEGO:
W jaki sposób zachęcić mieszkańców, żeby oddawali odpady do Punktu Selektywnego Zbioru Odpadów Komunalnych (PSZOK-u) i jak usprawnić ten proces na terenie zakładu? – zespół CHOREG






„Najfajniejszy był moment wymyślania rozwiązania – to uczucie, w którym kiedy jedna osoba z zespołu mówi o swoim pomyśle, ty łączysz kropki w głowie i nagle powstaje kolejny pomysł (…) Były też momenty zawahania, kiedy zastanawialiśmy się, czy to na pewno jest dobry pomysł, czy to się uda. Ale już po omówieniu, po prezentacji poczuliśmy, że to wyszło dobrze – byliśmy dumni z siebie”

zespół PRIMERO CINCO

„Dużo dało [nam] to, że myśleliśmy o projekcie poza [obozem] Innovation Camp – że wracaliśmy do domu i cały czas pomysł był zagnieżdżony w naszych głowach. Tak naprawdę wracając do domu tramwajem, Tymon z Maćkiem wpadli na pomysł rozwiązania problemu, a my zaufaliśmy ich pomysłowi i od początku pracowaliśmy na 100%”
zespół CHOREG
„Padł pomysł, żeby zrobić ścieżki sensoryczne pełne różnych tekstur po to, by dziecko mogło znaleźć taką, która jest dla niego najprzyjemniejsza, i żeby kiedy poczuje się przytłoczone, znalazło bezpieczną przestrzeń [ang. safe space]”
zespół LIBRA

warsztaty z pitchingu i konkurs prezentacji
Młodzi innowatorzy i innowatorki przedstawiali prototypy rozwiązań oraz opowiadali o swoich innowacjach podczas konkursu prezentacji. W jury zasiedli przedstawiciele partnerów biznesowych, zaproszeni eksperci, jak również przedstawiciel Zarządu Inkubatora Starter.
Do konkursu prezentacji uczestników i uczestniczki przygotowały warsztaty z pitchingu (prezentacji biznesowych), które poprowadził ekspert z zakresu komunikacji biznesu i doświadczony praktyk, Jarosław Łojewski z Fundacji Dobra Porażka, oraz sesje mentoringowe z mentorkami: Ewą Ropelą, managerką zespołu startupów w Inkubatorze Starter, i Agatą Ciesielską z PPNT, prowadzącą warsztaty z Design Thinking podczas obozu.









wielka gala finałowa
Uroczyste zakończenie obozu wraz z ogłoszeniem wyników odbyło się podczas wielkiej gali finałowej w klimatycznej przestrzeni Echo Sfera w gdańskiej Galerii Metropolia. W pięciu kategoriach głos decydujący miało jury, szóstą nagrodę przyznała natomiast publiczność.









Oto laureaci i laureatki obozu przedsiębiorczego
Innovation Camp by STARTER 2022:
MISTRZOWIE
I MISTRZYNIE
OBOZU
ZESPÓŁ
CHOREG
MISTRZOWSKA PRECYZJA
ZESPÓŁ
PRIMERO CINCO
MISTRZOWSKIE MYŚLENIE
O PRZYSZŁOŚCI
ZESPÓŁ BRAK_POMYSŁU
MISTRZOWSKO SPOŁECZNIE
ZESPÓŁ
ANALITYCY INTELA
MISTRZOWSKA
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
ZESPÓŁ
LIBRA
NAGRODA PUBLICZNOŚCI
ZESPÓŁ
CHOREG









backstage, czyli podziękowania i urywki zza kulis
Chcielibyśmy bardzo podziękować wszystkim Uczestnikom i Uczestniczkom obozu, ich rodzicom, a także Miastu Gdańsk, które sfinansowało obóz, partnerom biznesowym obozu (Intelowi, InvestGDA, Gdańskiemu Ogrodowi Zoologicznemu oraz Zakładowi Utylizacyjnemu w Gdańsku), ekspertom i ekspertkom zaangażowanym w część merytoryczną obozu: Agnieszce Płoskiej, Idze Kopeć, Agacie Ciesielskiej, Jarosławowi Łojewskiemu i Ewie Ropeli, kadrze opiekuńczo-wychowawczej: Ewie Krzysiak i Marcinowi Turbiarzowi, jak również Młodzieżowej Radzie Startera i jej opiekunowi – Alicji Świtlik.
Dziękujemy za Wasz udział w obozie i za Wasze ogromne zaangażowanie!
Zespół Edu Startera wraz z koordynator obozu, Joanną Łaszcz
[tymczasem urywki zza kulis]









